.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی لاشکی خطاب به دولت:
قلیان‌سراها مملو از جوانان شده است/ نرخ بیکاری جوانان به مرز هشدار رسیده است
شمال نیوز:بنا دارم امروز از جوانان بگویم، بگویم خیلی مظلوم واقع شدند، بگویم در لابلای مسائل سیاسی گم شدند، بگویم سهم حدود 25 میلیون نفری آنها در نظر گرفته نشده است، بگویم فقط شعار جوان باوری و جوان یاوری داده ایم، اما در عمل اینگونه نبوده ایم.

 اجازه ندهیم فرصت بزرگ نیروی جوان به تهدیدی برای کشور تبدیل شود

به گزارش شمال نیوز، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: سونامی 8 و نیم میلیون بیکار تا چند سال آینده از حوزه اجتماعی به امنیتی تغییر پیدا خواهد کرد و باید هرچه سریعتر اقداماتی را برای حل این موضوع یافت.

متن نطق میان دستور این نماینده به شرح ذیل است:

24 خرداد سالروز خلق حماسه سیاسی در سال 92 و مشارکت کم نظیر مردم عزیز در انتخابات تبریک عرض نموده و از برگزاری نشست مشترک ریاست محترم جمهور با عنوان وحدت با رقبای انتخاباتی تشکر نموده و برای دکتر روحانی و همکارانشان آروزی توفیق دارم.29 خرداد سالروز دکتر شریعتی و 31 خرداد سالروز شهادت اسوه علم و عمل دکتر چمران گرامی باد.

مردم عزیز گروهک تروریستی داعش که در پیوندی با بقایای رژیم بعث عراق پس از شکست سخت در سوریه در مناطق شمال و غرب عراق اقدامات زدانسانی خویش را با دولت و ملت عراق آغاز نموده است گروهکی است که زاییده تفکر افراطی گری مطلق است که نه تنها علیه مسلمانان شیعه و سنی است، بلکه تهدیدی است که به شکل بدی اقدام به فجایع ضد انسانی خود کرده و با پوشش آن در قالب فیلم و عکس اقدام به تبلیغ نیز می نماید، لذا بر همه ملل و دول فرض است با برخورد جدی و عملیاتی با این قبیل تفرکات و گروهکها و حامیان پشت پرده آنها موجبات نجات بشریت را فراهم سازند. اما آری این روزها معنای این متن را می توان فهمید. وقتی به اوضاع عراق، افغانستان، سوریه، یمن، لبنان و دیگران بنگریم تازه می فهمیم امنیت را نیروی نظامی تضمین نمی کند، بلکه امنیت را ولایت فقیه تضمین می کند. تازه درک می کنیم چرا امام فرمود پشتیبات ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.

اما دولت ، همکاران عزیز مجلس بنا دارد امروز از جوانان بگویم، بگویم خیلی مظلوم واقع شدند، بگویم در لابلای مسائل سیاسی گم شدند، بگویم سهم حدود 25 میلیون نفری آنها در نظر گرفته نشده است، بگویم فقط شعار جوان باوری و جوان یاوری داده ایم، اما در عمل اینگونه نبوده ایم. مصاحبه ها و سمینارهای فراوان داشته ایم، رسانه ها نیز زحمت کشیده اند، اما نتیجه فقط به یک جمله ختم شد. مشکلات جوانان ازدواج، اشتغال و مسکن بوده و راه حل فقط وام است. آیا این جوان یاوری است، بگذار با آمار سخن بگویم. مردان 20 تا 34 ساله کشورمان 12 میلیون 70 هزار نفر، هرگز ازدواج نکرده ها 5 میلیون و 570 هزار نفر، زنان 15 تا 29 ساله کشور 11 میلیون و 790 هزار نفر، هرگز ازدواج نکرده ها 5 میلیون و 670 هزار نفر. آری آمارها از روند افزایش افراد مجرد خبر می دهند. امروز 4 میلیون نفر تاخیرکنندگان در ازدواج داریم. پسران بالای 35 سال و دختران بالای 27 سال، علت چیست؟

مسئولات، دولتی ها و مجلسی ها سونامی 8 و نیم میلیونی بیکاران تا چند سال آینده موضوع مهم بیکاری از حوزه اجتماعی به حوزه امنیتی خواهد کشاند. نرخ بیکاری جوانان امروز به مرز هشدار رسیده است، مراقب باشیم. شیوع اعتیاد 2.65 درصدی یعنی یک میلیون و 325 هزار معتاد رسمی ثبت شده که 58 درصد آنان زیر 34 سال هستند، علت چیست؟ چرا قلیان سراها امروز مملو از جوانان است و گاها در نوبت برای خدمات گیری قرار می گیرند؟ بر اساس آمار سال 92 چرا آمار طلاق افزایش غیر قابل باوری دارد؟ چرا 70 درصد طلاق ها زیر 28 سال اتفاق افتاده اند و متاسفانه 77 درصد این افراد از وام ازدواج نیز استفاده کرده اند.

آیا وقت آن نرسیده است که بگوییم ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش یعنی ظلم مضاعف به جوانان؟ مگر چه تعداد از جوانان در ورزش نقش آفرین هستند که باید اول نام ورزش باشد و بعد جوانان؟ چرا حق جوانان در لابلای مسابقات جهانی فوتبال و والیبال گم می شود. وزیر ورزش هم به مثابه همه ملت ایران پیگیر نتایج مسابقات فوتبال برزیل، کشتی، والیبال و سایر رشته های ورزشی در جایجای جهانی است که بسیار خوب و عالی است، اما به چه قیمتی؟ به آن اندازه که فرصتی برای فکر کردن به درد جوانان نیز نباشد. همکاران چه تعداد می دانید معاون امور جوانان وزیر ورزش کیست، اما چه تعداد نام معاونین فنی و مالی آن را نمی دانید؟ آری خود قضاوت کنید و سهم جوانان را در این وزارتخانه مشخص نمایید. نگذارید فرصت بزرگ جوانی به تهدیدی برای کشور تبدیل شود.

برداران و خواهران همکار اولویت امروز جوانان اشتغال است و اگر بگوییم به طرح های فوریتی نیاز دارد سخن گزاف نگفته ایم، کمیسیون اجتماعی این موضوع را لطفا جدی بگیرد و دولت نیز قانون حمایت از بیکاران متقاضی کارموضوع تبصره 21 قانون بودجه سال 93 را اجرایی نماید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 خرداد 1393
يادش بخير دكتر احمدي نژاد با ايا ادغام مخالف بود و حتي در تشكيل آن هم كار را عقب انداخت كه يكسري بعلت اجرا نكردن قانون از او شكايت كردند واقعا كه ما چقدر بايد بيازمائيم و خطا كنيم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 28 خرداد 1393
دوست عزیزمخالفت احمدی نژادکارشناسی شده وازرو دلسوزی برا اشتغال جوانان نبود.ازسر لجبازی وکل کل ومخالفت بامجلس ونمایندگان بود.فقط میخواست به مجلس همانندهمه موارد دیگردرزمان دولت خودش بی محلی وبی اعتنایی کنه.
نا شناس 27 خرداد 1393
دایجان لان شده ؟ شب بخیر ، این هشت سالی داشتید برای زنده باد بهار پیرهن چاک میزدی چرا بهار جوانان رابه پائیز کشاندید . ت کی این دولت خرابکاریه ای شمارا جع وجور کند اق دایی .
بردبار از نکا 27 خرداد 1393
چرا به دولت قبلی همچین هشدارهایی داده نمی شد
نا شناس 27 خرداد 1393
اقای احمدی این سوال راباید خودت پاسخ بدی توپ تو زمین کی میندازی این حرف زدن کار هر که است مرد میدان باشید نظارت درست انجام بدهید تا بوجه در کشور درست هزینه بشود کار نماینده شد ه حرف های احساسی تو خالی ودخالت درامور اجرایی جا بجا کردن فا میلها ودوستان ستاد انتخاباتی اقا ی نماینده با این حرفها وقت مردم ومجلس را نگیر
نا شناس 27 خرداد 1393
شما تا الان كجا بودي تازه جوان دوست شدي جوان جوان مي كني در پي راي جمع كردن خودت شدي
نا شناس 27 خرداد 1393
جوانان روکی هست که دریابه........
نا شناس 28 خرداد 1393
دکتر جان تو که فقط سوال طرح کردی که؟ اینا سوالات مردمه ! جنابعالی رو فرستادن مجلس که جواب این سوالات رو بدی نه اینکه تکرارشون کنی!!!؟
ضمنا جدیدا خیلی تو مجلس داد وبیداد می کنی تو این نطق هم پشت سر مثلا جوانان سنگر گرفتی که به دولت گیر بدی! مگه مشکل جوانان دونستن و یا ندونستن معاون جوانان وزارت ورزشه !!! دولت قبلی کجا بودی! با این همه مشکلات ریز ودرشت برا جوانان .
فدرال 28 خرداد 1393
مهندس از کجا خبر داری قهوه خانه ها مملو از جوان ها شده نکنه خودت شبانه بعد از صرف شام میری به پک قلیان میزنی. ها
نا شناس 28 خرداد 1393
نماینده های عزیز این دوره خیلی زود دست به کارشدندیک سال ونیم مونده به انتخابات مجلس دراسفند94.به این میگن برنامه ریزی میان مدت برای جمع کردن رای کاش برا رفع مشکلات مردم حداقل یک برنامه داشتیدو8سال اخیردرمقابل نابودی اقتصاد وسایر مسایل کشورفقط به خاطر منافع حزبی وجناحی سکوت وازعملکرد دولت قبل دفاع نمی کردید وهشدار می دادیدتا کشور به این روز نمی افتاد.احساس خطر کردید که حزب وجناح تون این دوره مجلس وهم مثل دولت ازدست بده که شدید دلسوز مردم پس کی میخواین ازعوام فریبی دست بردارین.این دوره از رای به امثال شما خبری نیست ثبت نان نکنین سنگین ترین
مفیدمنصوری 28 خرداد 1393
البته بایددیدنطق زیبای حضرتعالی که تقریبا پنج سال دیرانجام شدچه نتیجه ای دارد؟ آیاوکلای محترم جوانان درمجلس وقعی به فرمایشات شما میگذارندیانه؟!
مفیدمنصوری ازجویبار
علی 28 خرداد 1393
پس سال 2.5میلیون اشتغال کجا وبرای کی بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لاريمي 28 خرداد 1393
سلام بر مردعمل دكتر احمدي لاشكي
بسيار درست دغدغه مهم امروز جامعه را هشدار دادند.
انشاالله مسئولين فقط شنونده نباشند،برنامه ريزي نمايند
واين غول بي شاخ ودم جامعه(بيكاري جوانان و تحصيلكردگان)
رامرتفع نمايند.
یک جوان شاغل 28 خرداد 1393
شما هیچوقت به درد جوان فکر نکردید ونخواهید کرد درنتیجه راه حل خوب ومنطقی هم براش پیدا نخواهید کرد
نا شناس 28 خرداد 1393
لاشکی جان تا پارسال کجا بودی ....حالا یادت افتاد...واقعا که ...انتخابات نزدیبکه نه !!!!
نا شناس 29 خرداد 1393
قطعا این کار ایشون سیاسیه . وگرنه ایشون تو این چند سال اخیر وقتی حامی ایشون رییس جمهور بود چرا سکوت کرده بودن.
حسین 29 خرداد 1393
در دولت قبلی بسیاری از جوونها استخدام دوایر دولتی می شدند آگهی استخدام زیاد بود اینها میخان مخارجشون کمتر بشه بیشتر بخورن
نا شناس 29 خرداد 1393
باز شعار دادن شروع شد. نزديك انتخاباته ،‌ جو گرفته اينارو. شما كه به فكر جوان ها نيستيد به فكر جيب خودتون هستيد، چرا مردم را به بازي گرفتيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 29 خرداد 1393
ملت رو گير اورده احمدي
نا شناس 29 خرداد 1393
ديگه از جوان بعنوان ابزار خودت استفاده نكن شما برو مجلس مواظب باش قانوني بر عليه جوان تصويب نكني
نا شناس 28 خرداد 1393
* بابا کلافه شدیم همه درد را می گویند به الحان مختلف پوز شور و کم شور بابا درمان کنید شما به کی پاس می دهید.
نا شناس 30 خرداد 1393
آقاي نماينده اگر يك فرد عادي و استاد دانشگاه كه مسيوليتي نداره اين حرفهارو ميزد عجيب نبود ، ولي شما بعنوان قانونگذار و ناظر بر امور دولت اين حرفهارو ميزنيد خيلي عجيب هست،، اگر نمايندگان بله قربانگوي دولت قبلي نبودند و وظائف خود را به درستي انجام ميدادند وضعيت مملكت و جوانان اينطوري نميشد، بجاي اين حرفها از مردم معذرت خواهي كنين.
ناصر 30 خرداد 1393
دانشگاه رو باز کردید. هرکی رفت مدرک گرفت. ابدارچی اداره داره حقوق میخونه. ارشد نقل ونبات شده , دکتری همیطور میشه. کسی دنبال کار عملی نمیره. وقتی خروجی زیاده و ورودی کار ناچیز همین میشه
نا شناس 30 خرداد 1393
قاسم احمدی
نماینده ای که هیچ کاری از دستش برنمیاید
فقط حرف زدن رو خوب بلده
هیچ جا حرفش برش نداره
نا شناس 30 خرداد 1393
خدا را شکر می کنیم یک نفر است که ما جوانها را باور دارد وآبروی مازندران می باشد تشکر دکتر دوست راشتنی.
رضا 31 خرداد 1393
ضمن سلام
تشكر از آقاي احمدي از بابت:
1- جرات يادآوري سالروز شهادت بزرگمردان ايران دكتر شريعتي و دكتر چمران
2- حمايت از دولت آقاي روحاني كه از طرف تماميت خواهان سخت تحت فشار مي باشد
3- اشاره به موضوعات مهم همچون جوانان ، بيكاري، طلاق و ...
براي ايشان و همفكرانش آرزوي موفقيت دارم
یوسف 31 خرداد 1393
اقای لاشکی کار که نیست درامد اولیا هم که هر سال ارزشش کمتر میشود جوان گیلانی برای ساعتی خود را به فوتبال دلخوش میکند تا در خیابانهای شهر رشت ایران را فریاد کند پلیس بهمراه موتورسواران لباس شخصی چنان هجومی به مردم اوردند که انگار با نیروهای داعش طرف هستند هر چند خدا میداند این نیروها به محض شنیدن نزدیک شدن نیروهای داعش به مرزهای ایران سلاحها را زمین گذاشته و لباس از تن بدر اورده و پا به فرار خواهند گذاشت تما در برخورد بر جوانان ساده دل بی الایش که با بر دوش گرفتن پرچم کشورشان فقط نام کشورشان را فریاد میزدند با صدای بلند به توهین و فحاشی روی اوردند چرایش را هنوز نفهمیدیم
میلا 1 تير 1393
راستی ؟درضمن یادمون باشه که جمعیت ایران بایستی به150میلیون برسه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.